Cupcakes pufoase si înaripate - Din bucatarie, cu pasiune

vineri, 28 octombrie 2011

Cupcakes pufoase si înaripate

Mi-am dorit mult, mult de tot o tava de briose. Si cand am luat-o, o luna de zile nu am facut nimic altceva dulce decat briose, cupcakes si muffins ... Asa ca "Provocarea lunii octombrie" gazduita de Fancy cake a fost pe placul inimii mele si a papilelor gustative ale celor din jurul meu. 
Cupcakes-urile acestea sunt atat de pufoase si delicioase ca de-abia au rezistat pentru sedinta foto... Sau dupa cum a spus baietelul meu au in ele toata fericirea si iubirea mamei pentru el.

Ingrediente: 
- 10 albusuri de ou potrivite (sau 8 mai mari)
-300 g zahar 
- 75 ml apa 
- coaja rasa de la o lamaie
- 150 g faina 

Suplimentar : dulceata de capsuni, 125 ml frisca, zahar pudra pentru ornat

Preparare: 
Intr-un castron separati albusurile si adaugati cei 75 ml apa. Bateti compozitia de albusuri spuma cu jumatate din cantitatea de zahar pana cand aceasta devine lucioasa, timp de aprox 5 minute.


Adaugati coaja rasa de lamaie si amestecati. Cerneti faina si amestecati cu restul de zahar, apoi incorporati cu grija, cate putin, in spuma de albusuri.


Incingeti cuptorul  si ungeti tava de briose cu unt si tapetati cu faina. Umpleti formele si coaceti timp de aprox 10-15 min pana devin aurii si ferme la atingere.  Lasati sa se racesasca 5 minute in tava, apoi scoateti si lasati sa se raceasca complet pe un platou.



Intre timp bateti frisca spuma. Eu am avut frisca de la Meggle indulcita deja, daca nu aveti indulcita trebuie sa adaugati si zahar.


Dupa ce s-au racit, taiati cu grija partea de sus a briosei - ca un capac, cu un cutit foarte ascutit. Aveti grija deoarece sunt foarte pufoase si fragile. 

Ungeti baza cu putina dulceata de capsuni, apoi spritati deasupra frisca. Capacelele taiati-le in doua in asa fel incat sa obtineti doua jumatati de cerc.


 Asezati capacele peste frisca, inclinate ca niste aripioare de fluturasi. Pudrati cu zahar si dati la rece pana in momentul servirii. Mie mi-au iesit 18 cupcakes-uri din compozitia de  mai sus. 
Foarte pufoase si usoare!

 

Bon appetit!

8 comentarii:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Instagram