miercuri, 26 octombrie 2011

Paine floare

Să vă povestesc ceva . Aseară pe la ora nouă căutam cu disperare painea prin casă. Doar lăsasem destulă dimineaţă... Dar puiul meu mic si drag, îmi zice "am mancat-o toată mami, cu salata de vinete". 
Si uite asa stau eu si pun in balantă: să mă duc acum noaptea să cumpăr sau să mă apuc sa fac paine. Pai era noapte si cam frig. 
Asa că m-am pus pe treaba si i-am dat înainte. Noroc cu maşina de făcut paine - în care eu doar framant, că mi se pare mai bună dacă o coc în cuptorul de la aragaz.

Ingrediente:

- 500 g făina
- 300 ml lapte
-1 lingurita zahăr
- un praf de sare
- 2 linguri ulei de măsline
- 4 g drojdie uscată.

Preparare: 

Am pus toate ingredientele în maşina de paine la programul de framantare/aluat. Cel puţin asa scrie pe a mea. 

Am scos aluatul si l-am împărţit în 8 bucăţi din care am format "mingiute". Le-am aşezat într-o tavă rotundă si le-am lăsat la cald sa mai crească încă o jumătate de ora. Cand s-au făcut dolofane si frumoase le-am uns cu un ou amestecat cu o lingură lapte.

Dacă vreţi puteţi presăra mac sau susan. Eu am scapăt punga de susan pe jos, deci ... n-am avut.

Coaceti in cuptorul preincazit la foc potrivit timp de aproximativ 30 minute.


Bon appetit!

5 comentarii:

  1. Multumesc frumos Pansy, ma bucur ca iti place!

    RăspundețiȘtergere
  2. da, e foarte buna! am facut si eu una asa, dar cred ca a trecut deja un an de atunci!

    RăspundețiȘtergere

Print

Etichete

Alb si negru (1) aluaturi (11) Aluaturi dulci si pufoase (17) ananas (2) aperitive (27) ardei (2) avocado (1) banane (7) bauturi (5) Biscuiti si fursecuri (19) bomboane (1) branza dulce (5) brownie (1) Bucatar Curajos (22) budinca (1) bulgur (1) busuioc (5) cacao (2) cafea (6) calatorii (1) capsuni (6) caramel (1) cartofi (10) Checuri (10) cheesecake (2) ciocolata (19) cirese (1) ciuperci (3) Clatite (7) coacaze (1) cocos (4) desert (128) dovleac (3) dovlecel (8) Dukan (4) Dulcete si gemuri (2) Dulciuri diverse (2) fara gluten (3) fara lactoza (2) feta (1) flori (2) fructe de padure (2) Ganduri diverse (9) gogosi (7) gogosi si alte dulciuri la tigaie (9) Gradina mea de la curte (5) gratar (1) gris (3) gustare (29) In camara (1) inghetate (2) lamaie (12) legume (11) mac (1) maioneza (1) mancare (34) mascarpone (7) mazare (1) menta (6) mere (15) mic dejun (32) microunde (1) miere (1) morcov (3) muffins si cupcakes (5) napolitane (1) naut (1) negresa (2) nuca (7) nutella (1) omleta (1) orez (4) oua (2) ovaz (2) paine (8) Paine si aluaturi sarate (17) paste (7) patrunjel (1) pepene rosu (1) pere (2) piersici (2) pizza (1) portocale (7) prajituri (34) Prajituri cu fructe (16) Preparate cu carne de porc (2) Preparate cu peste (3) Preparate de post (17) prune (4) pui (16) raw (1) retete de Craciu (2) retete de sarbatori (2) retete dietetice (5) retete frantuzesti (4) retete unguresti (1) ricotta (1) rosii (3) rulade (2) salate (26) scortisoara (12) sfecla (1) spanac (5) stafide (1) struguri (2) Supe si ciorbe (3) Tarte si placinte (15) tiramisu (1) ton (1) torturi (9) trandafiri (1) trucuri si idei (2) unt de arahide (1) varza (1) Virtual Hug (1) visine (2) wordless wednesday (5) zmeura (1)