Paine floare - Din bucatarie, cu pasiune

miercuri, 26 octombrie 2011

Paine floare

Să vă povestesc ceva . Aseară pe la ora nouă căutam cu disperare painea prin casă. Doar lăsasem destulă dimineaţă... Dar puiul meu mic si drag, îmi zice "am mancat-o toată mami, cu salata de vinete". 
Si uite asa stau eu si pun in balantă: să mă duc acum noaptea să cumpăr sau să mă apuc sa fac paine. Pai era noapte si cam frig. 
Asa că m-am pus pe treaba si i-am dat înainte. Noroc cu maşina de făcut paine - în care eu doar framant, că mi se pare mai bună dacă o coc în cuptorul de la aragaz.

Ingrediente:

- 500 g făina
- 300 ml lapte
-1 lingurita zahăr
- un praf de sare
- 2 linguri ulei de măsline
- 4 g drojdie uscată.

Preparare: 

Am pus toate ingredientele în maşina de paine la programul de framantare/aluat. Cel puţin asa scrie pe a mea. 

Am scos aluatul si l-am împărţit în 8 bucăţi din care am format "mingiute". Le-am aşezat într-o tavă rotundă si le-am lăsat la cald sa mai crească încă o jumătate de ora. Cand s-au făcut dolofane si frumoase le-am uns cu un ou amestecat cu o lingură lapte.

Dacă vreţi puteţi presăra mac sau susan. Eu am scapăt punga de susan pe jos, deci ... n-am avut.

Coaceti in cuptorul preincazit la foc potrivit timp de aproximativ 30 minute.


Bon appetit!

5 comentarii:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Instagram