Prajitura Krem a la Krem - Din bucatarie, cu pasiune

joi, 10 noiembrie 2011

Prajitura Krem a la Krem

Am vazut-o de mult pe blogul lui Miha si la prima vedere m-a surprins cat de frumos arata. Si tot cumparam ce-mi trebuie sa o fac si cand vroiam sa ma apuc observam ca cineva mic si neastamparat imi mancase ciocolata pentru glazura. De vreo 2 ori am luat si am ramas fara... Ce nu ma asteptam eu insa era sa fie atat de gustoasa si simplu de facut. A fost o adevarata lupta sa mai prind o portie pentru poza si chiar si atunci trageau de mine si mi s-a miscat aparatul.




Ingrediente:

Pentru blat
- 6 oua 
- 6 linguri de zahar
- 1 plic Crem Ole de ciocolata

Pentru crema
- 150 ml lapte rece 
- 250 ml frisca lichida
- 1 plic Crem Ole de vanilie

Pentru glazura
- 100 g ciocolata (amaruie am avut eu)
- 50 ml frisca lichida
- 50 g unt


Preparare:

Pentru blat separam ouale si batem albusurile spuma cu zaharul tare ca la bezea.

Adaugam apoi pe rand galbenusurile si amestecam dupa fiecare, dupa care incorporam si plicul de Creme Ole de ciocolata, amestecand cu grija sa nu se lase albusurile.

Turnam compozitia intr-o tava de 20/30 cm, tapetata cu hartie de copt  si coacem la foc potrivit cam 20-25 minute. Cand este gata se lasa sa se raceasca.

Intre timp preparam crema: adaugam toate ingredientele pentru crema intr-un bol si amestecam cu mixerul timp de cateva minute, pana se intareste.

Intindem crema cu o spatula (sau cu ce aveti) uniform peste blatul racit. Dati la frigider pana preparati glazura.

Pentru glazura: rupeti ciocolata in bucatele si puneti intr-o craticioara impreuna cu frisca si untul, la foc mic pana se topeste ciocolata si se omgenizeaza compozitia. Dati deoparte si raciti.

Cand s-a racit glazura de ciocolata, intindeti-o uniform peste crema si dati la frigider pana se intareste glazura. Asta daca rezistati ...


Bon appetit!

14 comentarii:

  1. Pai acum sa-ti spun drept si adevarat,si eu te-as trage de maneca pentru o feliuta.Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  2. Si ti-as da cu draga inima daca as mai avea... Insa pentru tine mai fac o tava si dau fuga repede sa ti-o aduc!

    RăspundețiȘtergere
  3. Dragele mele o sa-mi rupeti mainile si cu ce mai fac eu prajituri .....

    RăspundețiȘtergere
  4. Yummy!!!Un adevarat deliciu!Pup si o duminica minunata sa ai!

    RăspundețiȘtergere
  5. Ai dreptate Licuta, sigur o s-o mai repet. Multumesc, si tie la fel!

    RăspundețiȘtergere
  6. Cand am vazut fotografia (chiar si miscata) pe FB m-am gandit "vai ce bunaciune, dar greu de facut....". Din fericire am intrat aici si m-am convins ca este simplu dar bunaciune ramane. Felicitari!

    RăspundețiȘtergere
  7. am crezut ca nu mai vad bine de pofta! Imi place poza miscata :) sugereaza exact cat de buna e!

    RăspundețiȘtergere
  8. Multumesc Ghiocel. Este intr-adevar "bunaciune"!

    RăspundețiȘtergere
  9. delicioasa prajiturica !!!

    RăspundețiȘtergere
  10. Buna,
    am incercat sa fac prajitura si blatul s-a lipit de foaia de copt. L-am scos cu o spatula si s-a strans la jumatate.
    unde am gresit? Vreau sa o repet e delicioasa.
    multumesc

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur ca ai incercat reteta mea. Incearca dupa ce coci prajitura sa nu o dezlipesti imediat de hartia de copt. Eventual scoate-o cu tot cu hartia de copt si aseaz-o pe un servet umed. Aburul va face ca hartia sa se dezlipeasca mai usor.

      Ștergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Instagram