Tort cu cafea si mascarpone - Din bucatarie, cu pasiune

joi, 17 noiembrie 2011

Tort cu cafea si mascarpone

Interzis minorilor!

Un tort pentru adulti, un desert de-a dreptul pacatos! Daca e ceva de care nu ma pot lipsi clar cafeaua ar fi pe primul loc, asa ca era de asteptat sa o incerc si intr-un tort. Si am pus si in blat si in crema si chiar am insiropat cu cafea.




Ingrediente

Pentru blat:
 - 250 ml cafea /capuccino mai concentrat
- 125 g zahar 
- 125 g unt 
- 150 g faina 
- 50 g cacao
- 2 oua 
- 1 plic si jumatate praf de copt

Pentru crema: 
- 250 g mascarpone
- 50 ml cafea 
- 100 g zahar 
- 150 ml frisca 

Pentru insiropat:
- 150 ml cafea indulcita
- esenta rom 

Pentru decor:
- 150 ml frisca 
- ciocolata amaruie 


Preparare

Intr-un castron bateti spuma untul cu zaharul. Adaugati apoi ouale batute, faina, praful de copt, cafeaua si cacaua.



Omogenizati bine compozitia si coaceti blatul in cuptorul incins la foc potrivit timp de 20 minute. Lasati sa se raceasca in tava apoi scoateti cu grija si taiati-l in doua.



Pentru crema bateti 150 ml frisca cu zaharul, adaugati mascapone si apoi cafeaua. Amestecati bine.


Insiropati prima jumatate de blat cu o parte din amestecul de cafea si rom, adaugati jumatate din crema si acoperiti cu cea de-a doua parte de blat. Insiropati si imbracati tortul cu restul de crema.




Bateti si restul de frisca cu zaharul si acoperiti tortul.


Decorati dupa preferinta - eu am folosit cuburi de ciocolata amaruie si am pudrat cu ness.



Si o felie dulce pentru pofticiosi!


Eu am servit-o bineinteles langa o ceasca de cafea, alaturi de colegii mei de la birou si de sarbatoritul caruia i-am facut tortul  care a trebuit sa ma suporte intai sa fac pozele si dupa aceea sa manance. "La multi ani, Emil!".



Bon appetit!

5 comentarii:

  1. Asa fac eu tortul Tiramisu, dar cu piscoturi in loc de blat.

    RăspundețiȘtergere
  2. Daca are mascarpone nu puteam sa lipsesc.Te pup!

    RăspundețiȘtergere
  3. Pe cat de simplu de facut, pe atat de delicios.....ai avut dreptate :"un desert de-a dreptul pacatos"))))).Pupici:x

    RăspundețiȘtergere
  4. Si ce mai imi place sa cad in pacate din astea dulci .... Pupici si voua dragele mele!

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Instagram