Cheesecake cu frisca si ciocolata - Din bucatarie, cu pasiune

sâmbătă, 21 ianuarie 2012

Cheesecake cu frisca si ciocolata

Nu am facut niciodata cheesecake. Recunosc... nu am curajul sa ma incumet sa fac. Si m-am tot gandit cum sa-mi fac curaj ... 
Asa ca am luat-o incet, cu pasi mici, si am ales o reteta care nu necesita coacere. Am zis eu ca e mai usor, pentru prima data.

Ei bine, dupa ce am facut tortul asta, clar o sa vreau sa mai joc de-a cheesecake-ul. Cat mai curand spera cei din jurul meu.

Asa ca, doamnelor si domnilor va ofer primul meu cheesecake!




Ingrediente:

Pentru blat
- 200 g biscuiti digestivi 
- 80 g unt topit 

Pentru cheesecake:
- 600 ml branza de vaci 
- 200 g zahar 
- 450 ml frisca lichida  indulcita
- 200 g smantana 
- 1 plic gelatina 
- 75 ml zeama de lamaie 
- 2 plicuri zahar vanilat 

Pentru stratul de ciocolata
- 150 g ciocolata amaruie sau cu lapte 
- 150 ml frisca lichida

Preparare
Biscuitii se sfarama la robot sau cum altfel puteti, sa fie fini ca pesmetul. Untul se topeste si se amesteca cu pudra rezultata de la biscuiti, omogenizand compozitia.


Asezati un cerc de torturi cu diametrul de 24 cm pe un platou si presati pe fund amestecul de biscuiti cat mai uniform. Dati la rece cam o jumatate de ora. 
Intre timp preparati crema de branza. Amestecati branza de vaci cu zaharul si zeama de lamaie. Adaugati si smantana si zaharul vanilat si amestecati bine. Separat bateti frisca spuma. Preparati gelatina conform instructiunilor de pe pachet si adaugati la amestecul de branza impreuna cu frisca batuta. Amestecati bine cu o spatula.


Pentru crema de ciocolata, topiti la bain marie sau la microunde ciocolata impreuna cu frisca lichida.. Amestecati bine pana obtineti o compozitie omogena si lucioasa. Lasati sa se raceasca cat sa puteti lucra fara sa se inmoaie compozitia de branza, insa nici prea mult ca sa se intareasca si sa nu mai o puteti turna. Trebuie ca ciocolata sa poata curge.


Incepem asamblarea tortului. Scoateti platoul cu biscuitii de la frigider si asezati o treime din crema de branza. Adaugati apoi o treime din ciocolata - eu am incercat sa fac o spirala. Mi-a iesit mai mult sau mai putin ... Continuati cu un strat de branza cu frisca, apoi ciocolata din nou si tot asa... Ar trebui sa aveti trei straturi de cheesecake si trei straturi de ciocolata, ultimul fiind de ciocolata. 


La sfarsit, luati un bat de frigaruie si infingeti-l in tort incercand sa amestecati un pic straturile, jucati-va putin si faceti niste bucle. Nu incercati sa nivelati ciocolata de deasupra uniform, ideea este sa se vada amandoua straturile.
Dati la frigider cel putin 6 ore, sau peste noapte, inainte sa scoateti din forma. Va trebui sa aveti rabdare, chiar daca este greu. 
Feliati cu grija si mancati cu pofta.


Si o sectiune frumoasa si cremoasa !




Bon appetit!

6 comentarii:

  1. Ai un premiu la mine.Sa vii sa-l ridici.Pup!
    Imi place foarte mult ciocolatoasa ta.

    RăspundețiȘtergere
  2. Deci am salivat la propriu! Diseara ma opresc la magazin pentru ingrediente:)
    PS: in weekend am preparat prajitura pufoasa/cremoasa cu lamaie :) Si chiar asa mi-a iesit!!

    RăspundețiȘtergere
  3. pentru un prim cheesecake arata excelent, delicios, cremos, savuros si foarte apetisant, aproape ca simt aroma si gustul unic al acestui deliciu reusit :D

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Instagram