Cotton soft cheesecake - Din bucatarie, cu pasiune

marți, 26 februarie 2013

Cotton soft cheesecake

Ce-mi plac mie provocarile!!! Nu pot si eu sa aleg ca omul o reteta usoara si la locul ei? Nu! Eu trebuie sa fac ceva cu "mot in frunte". Asa a fost si cheesecake-ul asta japonez, dupa care a trebuit sa stau aproape doua ore la cuptor, la foc mic-micut, pe baie de apa, cu sapte folii de aluminiu infofolite ... ca intr-un final, dupa ce mi s-a racit si era frumos nevoie mare sa se crape fix pe mijloc de fragil ce era, si eu de neindemanatica ... Asa ca da-i cu gem de caise pe deasupra si la pozat cu el. In alta ordine de idei, reteta aceasta de cheesecake am gasit-o pe blogul Dianei, pe care l-am rasfoit atent pentru provocarea secreta initiata de Ama si gazduita de Diana pe blogul ei, si unde va invit zilele viitoare sa urmariti parada de luna aceasta.


Ingrediente: 
- 200 ml lapte 
- 300 g branza de vaci 
- 60 g unt moale
- 6 oua
- 150 g zahar 
- 60 g faina
- 20 g amidon 




Preparare:

Incalziti la bain-marie laptele impreuna cu branza de vaci.  Amestecati continuu pana ce compozitia devine  omogena. Adaugati apoi untul si dati deoparte. Separat bateti galbenusurile cu 50 g zahar, cam 2 minute. Adaugati galbenusurile la compozitia de branza, apoi incorporati cu grija faina si amidonul. Intr-un alt vas bateti albusurile spuma cu zaharul. Nu le bateti prea tare ca la bezea, doar cat sa formeze "moate", nu prea tepene. Adaugati si albusurile la amestecul anterior. 
Partea interesanta acum vine. Pregatiti o forma cu diametrul de aprox 24 cm, de preferat cu peretii detasabili. Tapetati-o cu hartie de copt pe toate partile. Imbracati exteriorul formei cu 3 straturi de folie de aluminiu. Asezati forma intr-o tava mai mare in care puneti apa, cam cat sa acopere jumatate din inaltimea formei in care coaceti cheesecake-ul. Turnati in forma compozitia de cheesecake, care este ca o smantana de groasa, si dati la cuptor la 150 grade (foc mic) timp de o ora si jumatate. Daca apa din tava se evapora mai completati.  Cand s-a copt, lasati sa se raceasca in cuptor cu usa intredeschisa, altfel se va lasa. Cand s-a racit complet scoateti din forma. Eu am dat-o peste noapte la frigider si am taiat-o a doua zi.

Pentru a intelege mai bine va rog sa va uitati si la acest  filmulet care va ajuta.


Daca va plac retetele mele nu uitati sa dati like paginii de Facebook pentru a fi la curent cu noutatile si postarile de pe blog. 

Bon appetit!

10 comentarii:

  1. Trecand peste "greutati", desi eu nu mi-o aminteam asa de complicata Micky :)), trebuie sa spun ca rezultatul e satisfacator. Mi s-a facut pofta si cred ca o sa o fac din nou zilele astea. Sper ca v-a placut.;) Pupici

    RăspundețiȘtergere
  2. Ce bun!!! Mi-ai facut pofta de ceva dulce!

    RăspundețiȘtergere
  3. Ce bine arata, frumoasa prezentare ;)

    RăspundețiȘtergere
  4. Seamana cu un martisor!
    Iti doresc sa ai o primavara senina si plina de energie si inspiratie!

    RăspundețiȘtergere
  5. Arata grozav!!O primavara minunata iti doresc!

    RăspundețiȘtergere
  6. Ce bun trebuie sa fie.
    O primavara cu soare pe cer si in suflet!

    RăspundețiȘtergere
  7. Foarte frumos ti-a iesit!!
    O primavara superba!!!

    RăspundețiȘtergere
  8. Arata foarte bine.Sa ai parte de o primavara frumoasa!

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Instagram