Prajitura cu mascarpone, zmeura, ananas si portocale - Din bucatarie, cu pasiune

vineri, 28 martie 2014

Prajitura cu mascarpone, zmeura, ananas si portocale

Stiti cat de mult imi place mie zmeura? Mult, mult de tot ... Prietenii mei stiu ca nu m-am lasat pana nu le-am "furat " niste tufe de zmeura sa-mi pun in gradina. Si cand s-or face frumoase si pline de fructe atunci sa vedeti cate o sa fac cu zmeura. Pana una alta m-am multumit cu ce mi-au dat cu draga inima, si din care am pus deoparte la congelator pentru momente speciale. 

Asa este si prajitura aceasta, parte dintr-un proiect special, drag mie, Bucatar Curajos, unde Geta ne-a propus luna aceasta o prajitura cu mascarpone si fructe. Ea a folosit mango si  piersici, eu am pus ce aveam la indemana: zmeura, ananas si portocale. Din spusele celor ce au mancat : aromele se combina perfect, si iti incanta papilele gustative. Este un desert usor, cu fructe, cu dor de vara si soare. Nu este foarte dulce, asa ca daca doriti, simtiti-va liberi sa puneti mai mult.



Ingrediente

Pentru blat
- 12-16 piscoturi
- compot de ananas (zeama) pentru insiropat 

Pentru crema
- 1 cana zahar 
- 400 g zmeura
- 2 plicuri gelatina 
- 200 ml frisca lichida 
- 250 g mascarpone 
- 1 lingurita extract vanilie 

Pentru glazura 
- jumatate de ananas proaspat 
- 500 ml suc de portocale 
- 100 g zahar 
- 2 plicuri gelatina cu inchegare rapida 



Preparare

Daca folositi zmeura congelata, lasati-o mai intai sa se dezghete. Amestecati gelatina cu 200 ml zeama lasata de zmeura (sau puteti completa cu apa daca e nevoie). Lasati-o sa se hidrateze cam 10 minute, apoi puneti-o la foc mic pana se dizolva, fara insa sa fiarba. Amestecati zmeura cu cana de zahar si pasati-o cu un blender vertical sa obtineti un piure rosu si frumos. 

Amestecati piureul de zmeura cu gelatina preparata ca mai sus si puneti-l intr-un vas pe baie de aburi. Fierbeti pana ce se ingroasa si devine ca o crema mai subtire ce se tine pe lingura. Mie mi-a luat cam 30 minute, deoarece era destul de lichida compozitia. Cand s-a ingrosat luati de pe foc si raciti. 

Separat bateti 200 ml frisca spuma tare, adaugati vanilia si mascarpone. Cand crema de zmeura s-a racit, incorporati-o in suvoi subtire la amestecul de frisca si mascarpone. 

Pregatiti o tava mai inalta cu folie de palstic daca doriti. Eu nu am pus. Asezati piscoturile pe fundul tavii, unul langa altul si stropiti-le putin cu compot de ananas. Daca nu aveti la  indemana puteti pune orice alt compot sau sirop de zahar. Nu le inmuiati prea tare, ele se vor inmuia oricum si de la crema. 

Turnati peste piscoturi spuma de zmeura si dati la frigider cam o ora pana se incheaga putin deasupra. Asta ca sa pastram straturile prajiturii si sa nu se amestece. 

Cand s-a inchegat spuma de zmeura ne apucam de pregatit glazura. Pasati ananasul cu blenderul pana obtinati un piure fin. Eu nu i-am mai pus zahar, daca doriti mai dulce puteti pune. Intindeti in strat uniform piureul de ananas peste crema de zmeura. 

Dizolvati gelatina cu inchegare rapida (eu am folosit tort Gelee de la Dr Oetker) cu zaharul si sucul de portocale. Puneti la fiert si lasati sa clocoteasca cam un minut. Mai lasati inca 3-4 minute sa se raceasca, apoi turnati peste ananas. 

Dati la frigider pana se incheaga, cateva ore. Eu am lasat-o peste noapte. Taiati in bucati potrivite, decorati daca doriti cu felii de portocale si bucurati-va!


Bon appetit!

3 comentarii:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Instagram