Gogosi cu lamaie si branza dulce, fara dospire - Din bucatarie, cu pasiune

sâmbătă, 3 mai 2014

Gogosi cu lamaie si branza dulce, fara dospire



Mie imi place foarte mult aroma de lamaie iar sotului meu ii plac gogosile. Asa ca pe principiul "sa impacam si capra si varza" le-am combinat. 

Dar sa ne intaorcem la gogosile in cauza. Se fac foarte usor si sunt foarte pufoase. Dar stati, partea buna este ca nu este nevoie sa le framantati si sa asteptati sa se dospeasca. Asta pentru ca nu contin drojdie ci praf de copt. Aluatul este usor moale, lasati-l asa, nu exagerati cu framantatul, altfel nu vor fi asa de pufoase. 


Ingrediente

- 500 g branza de vaci 
- 200 g zahar 
- coaja de la 2 lamai mari
- 5 oua
- 400-450 g faina 
- 1 1/2 pachet praf de copt

- ulei pentru prajit 
- zahar pudra 


Preparare


Puneti branza de vaci intr-un castron si amestecati-o cu zaharul. Folositi o branza dulce mai uscata sau o puteti inlocui cu ricotta sau chiar urda. 

Adaugati coaja rasa de lamaie si cele 5 oua si omogenizati bine compozitia cu o lingura sau spatula. 

Adaugati praful de copt, apoi faina. Aluatul trebuie sa fie usor moale, insa nelipicios. 

Scoateti aluatul pe blatul de lucru infainat si aplatizati-l cu mana, formand un dreptunghi cu grosimea usor mai mica decat un deget. Decupati gogosile cu ajutorul unui pahar nu foarte mare. 

Puneti uleiul la incins intr-un vas suficient de adanc cat sa se prajeasca bine gogosile. Eu am un ceaun mostenire de familie care mi-este de mare ajutor. 

Prajiti gogosile la foc mediu, pe ambele parti pana sunt aurii si patrunse. Scoateti si puneti pe un servet de hartie sa absoarba excesul de grasime. Tavaliti gogosile prin zahar cat sunt inca calde, zaharul se va lipi mai bine de ele.




Si o sectiune sa vedeti ca nu vorbesc prostii cand spun ca sunt pufoase. Ia textura si gustul sunt similare gogosilor cu drojdie. Ba chiar mai bune as spune eu!



Daca va plac retetele mele si doriti sa fiti la curent cu postarile de pe blog va puteti abona la newsletter (coltul dreapta sus) sau ma puteti urmari pe Facebook.

Bon appetit!

Un comentariu:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Instagram