Napolitane cu crema caramel si nuci - Din bucatarie, cu pasiune

vineri, 24 octombrie 2014

Napolitane cu crema caramel si nuci

Napolitanele copilariei cu caramel si nuci si extrem de mult zahar. Insa bune, nevoie mare!!! Cine nu a auzit de celebrele prajituri cu foi Lica si nu a mancat sau poftit macar o data la ele? 

Reteta am pregatit-o cu ocazia provocarii secrete de luna aceasta, organizata de Adela. Blogul de inspiratie a fost cel al Claudiei, iar reteta ei de napolitane m-a cucerit pur si simplu.




Ingrediente

- un pachet foi de napolitana 
- 400 g zahar 
- 3 oua 
- o cana nuca macinata
- 200 g unt 
- o ceasca apa fierbinte


 

Preparare

Bateti ouale intregi, spuma cu jumatate din cantitatea de zahar, pana se albesc si isi dubleaza volumul. Adaugati nuca macinata si omogenizati compozitia. Eu am preferat sa pun o parte din  nuca taiata la cutit, ca sa se simta mai bine. 

Puneti zaharul ramas intr-o tigaie cu fundul gros si lasati sa se caramelizeze, pana devine auriu. Nu il lasati prea mult, altfel va deveni amar.

Adaugati o ceasca de apa fierbinte si lasati sa se dizolve caramelul si sa devina o compozitie cremoasa. Adaugati si untul si amestecati pana se dizolva, apoi crema de oua si nuca. 

Lasati compozitia pe foc cam 5-7 minute, amestecand in continuu. Dati crema deoparte si lasati sa se raceasca usor. 

Impartiti crema in functie de cate foi de napolitana aveti. Eu am avut cinci foi in pachet, deci am impartit la patru. Intindeti crema pe foile de napolitana pe principiul foaie, crema, foaie, crema ... si asa mai departe, terminand cu ultima foaie de napolitana.

Puneti un fund de bucatarie deasupra peste care puneti ceva greu. Dati la rece cateva ore sau peste noapte, apoi o puteti taia in bucati. 


Daca va plac retetele mele si doriti sa fiti la curent cu postarile de pe blog va puteti abona la newsletter (coltul dreapta sus) sau ma puteti urmari pe Facebook.

Bon appetit!

2 comentarii:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Instagram