Prajitura de succes /Suksessterte - Din bucatarie, cu pasiune

marți, 30 decembrie 2014

Prajitura de succes /Suksessterte

Cu gandul la taramuri nordice, reni si Mos Craciun, va aduc in prag de An Nou o prajitura fantastica tocmai din Norvegia. Desertul original are blatul cu migdale, eu mi-am permis sa il adaptez folosind nuca, pe care o aveam la indemana. Este o prajitura cu blat crocant cu aroma de nuca si o crema fina vanilata, o combinatie cu care sigur nu veti da gres. 


Reteta face parte din seria Provocarilor secrete si am preluat-o de pe blogul Kadiei. Parada este organizata luna aceasta pe blogul Arome in bucatarie. 




Ingrediente 

Pentru blat 
- 4 albusuri 
- 150 g nuca macinata (sau migdale) 
- 150 g zahar pudra 

Pentru crema 
- 100 ml frisca lichida 
- 100 g zahar
- 4 galbenusuri
- 2 pachete zahar vanilat 
- 150 g unt 


Preparare

Bateti spuma albusurile de ou. Adaugati apoi nuca macinata si zaharul pudra si omogenizati compozitia cu o lingura sau spatula. 

Preincalziti cuptorul la 175 grade C. Ungeti o tava rotunda de 20-24 cm si tapetati-o cu faina. Varsasati compozitia si coaceti timp de aproximativ 30 - 40 minute. 

Intre timp preparam crema de vanilie. Intr-o craticioara puneti pe foc mic frisca impreuna cu zaharul, galbenusurile si  zaharul vanilat. 

Amestecati in continuu pana ce compozitia devine cremoasa si se ingroasa, aproximativ 10 minute.

Luati de pe foc si adaugati untul. Amestecati pana ce untul s-a topit si crema este omogena. 

Puneti blatul intr-un inel de tort si turnati deasupra crema de vanilie. Dati la rece pana se incheaga crema. Eu am facut prajitura pe seara si am lasat-o pana a doua zi. 

Scoateti din forma si taiati in felii. 




Bon appetit!

2 comentarii:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Instagram