Mini cozonaci umpluti cu gem de capsuni - Din bucatarie, cu pasiune

miercuri, 25 ianuarie 2017

Mini cozonaci umpluti cu gem de capsuni

Cu ceva in timp in urma am facut o reteta similara de chifle umplute cu gem si mi-a ramas gandul la acele mici minunatii pufoase, usoare si cu umlutura dulce. Si cum intotdeauna prefer sa folosesc intai ce am prin casa m-am gandit ca ar fi o idee buna sa fac ceva cu gemul de capsuni de asta vara. Recomandarea mea este sa folositi gemul preferat insa cautati sa fie mai gros. 

Si cum imi doream ceva altfel am incercat sa fac o combinatie intre buchteln si pull apart bread iar ce a iesit nu a putut decat sa ma bucure. Eu le-am facut mai mici deoarece eram in deplasare si nu am avut decat forme de unica folosinta. Voi insa puteti folosi forme normale de paine sau cozonac. 




Ingrediente

- 42o g faina 
- 4 g drojdie uscata 
- un praf de sare
- 4 linguri de zahar 
- coaja de la o portocala 
- 250 ml lapte caldut 
- 50 ml ulei 
- un ou intreg + un galbenus 
- gem de capsuni



Preparare


Incalziti laptele si adaugati drojdia uscata. Amestecati sa dizolvati drojdia si lasati sa stea cam 10 minute pana incepe sa se umfle.

Separat cerneti faina intr-un vas, adaugati zaharul si sarea. Faceti o adancitura in mijloc si puneti amestecul de lapte, ouale, coaja de portocala si uleiul. 

Framantati pana ce obtineti o compozitie elastica, omogena si usor lipicioasa. Mai adaugati putina faina daca este cazul. Cu cat aluatul este mai moale, cu atat va fi mai pufos si mai usor rezultatul final. 

Lasati aluatul sa creasca intr-un vas acoperit timp de aproximativ o ora, pana isi dubleaza volumul. 

Rasturnati aluatul pe blat si intindeti-l intr-o foaie groasa cam de 1 cm. Taiati in patrate in mijlocul carora puneti utin gem. Impaturiti patratele in doua, obtnand un dreptunghi cu umplutura la mijloc. Presati marginile sa se lipeasca, altfel umplutura va curge. 

Asezati in tava bucatile de aluat, una langa alta, cu marginea lipita in jos. Lasati sa mai creasca inca 30 minute in tava.

Ungeti cozonaceii cu albusul de ou ramas si coaceti la 180 grade C timp de 20-25 minute pana ce aluatul este auriu si trece testul cu scobitoarea. 

Lasati sa se raceasca 10 minute in forma apoi scoateti si lasati sa se raceasca complet. Pudrati cu zahar si serviti. 


Daca va plac retetele mele nu uitati sa dati like paginii de Facebook pentru a fi la curent cu noutatile si postarile de pe blog. 




Bon appetit!




Un comentariu:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Instagram