Limonada de trandafiri / Rose petals lemonade - Din bucatarie, cu pasiune

marți, 5 iunie 2012

Limonada de trandafiri / Rose petals lemonade

Please scroll down for recipe in English!

Pai, dupa ce v-am aratat trandafirii, sa va arat si ce limonada delicioasa am facut din ei. Eu ii spun limonada insa poate sa fie la fel de bine suc. Am plecat de la ideea de a face sirop de trandafiri si pe parcurs m-am schimbat, datorita cantitatii mari de zahar ce imi trebuia. Se mai intampla si la case mai mari. Insa rezultatul m-a surprins chiar si pe mine. Asa parfum si culoare frumoasa, si atat de simplu de facut. Gata cu vorba, sa trecem la fapte.


Pentru a face limonada aveti nevoie de petale de trandafiri, de preferat sa fie si rosii ca sa va iasa culoarea frumoasa. Si neaparat parfumati. Eu nu am numarat cate flori am cules, insa era cam jumatate de sacosa. Dupa ce le-am curatat aveam cam doua castroane mari pline cu petale.


Am spalat petalele, apoi le-am frecat bine cu doua cani zahar. Doamne, ce frumos mirosea la mine in bucatarie, de imi venea sa le mananc. Apoi am pus petalele cu zaharul intr-un borcan de 4 litri, am adaugat zeama de la 2 lamai si am umplut borcanul cu apa. Apoi i-am pus capacul si l-am bagat la frigider. Timp de 4 zile am asteptat, uitandu-ma cum se coloreaza frumos, si amestecand o data pe zi. 
Dupa cele 4 zile de chin si asteptare, l-am scos, am strecurat petalele, le-am stors bine intr-un tifon si l-am pus in sticle la rece. 
Este un adevarat deliciu racoritor si parfumat. Il puteti servi cu gheata, lamaie, cateva frunze de menta proaspata, sau simplu. 



Recipe in English
Well, after I showed you my roses, now let me show you what a delicious lemonade I made ​​with them . It all started with the idea of ​​making roses syrup , but I've changed my mind due to the large amount of sugar that was needed. But the result was  a totally surprise, even for me. Such a beautiful fragrance and color, and so simple to make. Enough talking, let's get down to the recipe.

 In order to make the lemonade you're going to  need rose petals,  preferably red ones, so you'll have a nice color and perfume. I have not counted how many flowers I picked, but it was about half a bag. It resulted in about two large bowls filled with rose petals. I washed them, then I added 2 cups of sugar, and mixed and rubbed the petals with it. I added the juice of 2 lemons and about 4 liters of water. I put it in the refrigerator and for four days I waited, stirring once a day with a spatula. After the four days, you squeeze the petals out and you can put it in  bottles. It keeps well in the refrigerator for few days. You can serve it with ice cubes, few slices of lemon, or some fresh mint leaves. It's refreshing and delicious.


Bon appetit!

11 comentarii:

  1. Suna si arata tare bine...o sa adun si eu niste trandafiri din gradina din spatele blocului...am vazut chiar azi unii rosii rosii rosii....sper sa nu ma vada vecinii ;)

    RăspundețiȘtergere
  2. Ces préparations aux pétales de rosses sont très délicieuses, et je confirme que ta limonade a une couleur très belle sans doute bien savoureux!

    Bisous

    RăspundețiȘtergere
  3. Draga Micky,

    m-am bucurat f.mult pt.reteta de trandafirata!Eu am în curte un trandafir rosa damascena(cu florile mici,ca niste pompoane,f.parfumate)din care fac o dulceata nemaipomenita:2L apa+1kg zahar(altfel nu merge,din pacate),se fierb pâna se dizolva zaharul;se pun 400-500gr petale de trandafir de la care s-au taiat partile albe,se freaca bine cu suc de lamâie(daca se aduna timp de mai multe zile se freaca cu suc de lamâie,se pune un strat de zahar si se tin la frigider astupate)si se fierb 15-20'.Se amesteca pudra de gelatina 2:1(Dr.Oetker)cu putin zahar si se adauga la fiertura,se mai fierbe 3',dupa care se pune fierbinte în borcane cu capac etans,se tin 10-15'pe capac(asa se sterilizeaza)apoi se dau la camara.Se gelifica la racire.Este absolut divina!
    Numai bine!Alina Klepper

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Rosa damascena (sau trandafirul de damasc)e un trandafir special, numai bun pentru dulceturi si siropuri. Eu din pacate nu am, asa ca m-am descurcat cu ce am avut. Multumesc pentru reteta de dulceata. As incerca-o cu trandafirii mei si vad ce iese. Ma bucur ca ti-a placut reteta mea si multumesc de vizita. Te astept oricand cu drag!

      Ștergere
  4. O idee minunata! Bunica facea floare de trandafir amestecat cu zahar si cu putin acid citric si il pastra in borcane, folosindu-l pentru prajituri.

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Instagram