Placinta cu mere - Provocarea Secreta - Din bucatarie, cu pasiune

joi, 27 septembrie 2012

Placinta cu mere - Provocarea Secreta

De data asta Ama mi-a repartizat, pentru provocarea de luna aceasta, un blog  pe care-l stiam de ceva timp si care imi este foarte drag: blogul Adelei Zilahi. Face fata asta niste dulciuri (si nu numai) de pici. Nu trebuie sa ma credeti pe cuvant va invit cu draga inima sa vedeti si singuri. Am lasat pe ultima suta de metri postarea aceasta deoarece mi-a fost foarte greu sa ma hotarasc la cate feluri minunate am gasit la ea. Si totusi trebuia sa fac ceva asa ca m-am oprit la prajitura cu mere, care a iesit mai mult decat delicioasa.


Ingrediente:

Pentru foi:
- 3 oua
- 10 linguri ulei
- 10 linguri lapte
- coaja de lamaie 
- 1/2 pachet praf de copt 
- 600 g faina 

Pentru umplutura :
- 2 kg mere 
- zeama de la o jumatate de lamaie 
- 2 lingurite scortisoara 
- 5-6 linguri zahar 

Preparare 

Spalati si dati merele pe razatoare. Amestecat-le cu zaharul, scortisoara si zeama de lamaie si puneti-le pe foc mic pana se patrund si scade zeama pe care si-o lasa. Dati deoparte si lasati sa se raceasca. 
Cat se raceste umplutura pregatiti aluatul. Intr-un castron bateti ouale cu zaharul pana isi dubleaza volumul. adaugati apoi uleiul, laptele, coaja de lamaie, si in final praful de copt stins cu zeama de lamaie si faina. 
Framantati putin pana obtineti un aluat omogen si elastic. Lasati sa se odihneasca 5 minute. 

Tapetati o tava cu hartie de copt. Impartiti aluatul in 2 buc egale. Intindeti prima foaie si asezati-o in tava. Puneti umplutura si apoi cea de -a doua foaie. Intepati foaia de deasupra cu furculita din loc in loc, ca aburul de la mere sa poata iesi in timpul coacerii.
Dati la cuptor la foc potrivit pana devine usor maronie deasupra. Scoateti tava din cuptor si pudrati cu zahar, apoi taiati-o in bucati patrate sau romburi.


Multumesc Adela!


Bon appetit!

11 comentarii:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Instagram