Placinta cu dovleac, de post - Din bucatarie, cu pasiune

joi, 13 decembrie 2012

Placinta cu dovleac, de post

Astazi continuam seria preparatelor de post cu o clasica placinta cu dovleac, frageda si aromata.



Ingrediente: 

Pentru foi
-  300 g faina
- 7 linguri zahar 
- 85 ml apa
- 60 ml ulei 
- 1/2 plic praf de copt
- un praf de sare 

Pentru umplutura:
- 2 kg dovleac
- coaja rasa de la o lamaie 
- 100 g zahar 
- vanilie
- 2-3 linguri ulei 

Preparare
Mai intai pregatiti dovleacul. Curatati-l de coaja si seminte si dati-l pe razatoare sau tocati-l la robot, dupa preferinta. Puneti uleiul intr-o cratita si puneti dovleacul, zaharul, vanilia si lamaia, pe foc mic, pana se inmoaie dovleacul si se evapora lichidul. Puteti pune si scortisoara daca doriti, e prietena buna cu dovleacul, insa eu am dorit o placinta galbena si frumoasa. Scortisoara ar fi inchis la culoare compozitia, asa ca nu am pus.
Cat se face dovleacul faceti foile. Amestecati toate ingredientele pentru foi obtinand un aluat ce nu se lipeste. Nu-l framantati excesiv, doar cat sa fie omogen. Lasati-l sa se odihneasca 5 minute
Impartiti compozitia de aluat in doua, Intindeti prima foaie si asezati-o in tava, tapetata cu hartie de copt. Puneti apoi dovleacul si a doua foaie. 
Intepati aluatul cu furculita din loc in loc si coaceti timp de aprox 40 minute. Scoateti, raciti si pudrati cu zahar. Taiati in patrate si bucurati-va de o placinta absolut delicioasa. 





Bon appetit!

16 comentarii:

  1. Deci nu mai e nevoie sa cumpar foi de placinta! tocmai am aflat ca se fac foarte usor :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Foarte, foarte, fragede, gustoase si ieftine la buzunar :)

    RăspundețiȘtergere
  3. O bunatate, aromata...frageda si delicioasa! Pup

    RăspundețiȘtergere
  4. woauu,dovleac,,,vin la colinda,ma primesti????pupp!!

    RăspundețiȘtergere
  5. WoooW placinta de dovleac,preferata mea!

    RăspundețiȘtergere
  6. Ce bunatate frumos colorata! Intrebare: se coace la foc iute, sau mediu? ca as vrea sa incerc si eu reteta :)

    RăspundețiȘtergere
  7. Frageda si delicioasa.Si are o culoare de vis!Pup!

    RăspundețiȘtergere
  8. Ce buna ar fi o bucatica! Neata Mihaela,o saptamana frumoasa:).

    RăspundețiȘtergere
  9. Abia astăzi am văzut blogul tău și mi-a plăcut această rețetă mai ales foile mi se par usor de făcut și se pot folosi si pentru alte umpluturi. Eu fac plăcintă cu dovleac cu foi din comert iar cand este gata torn deasupra un sirop de zahăr amestecat cu lămaie. Voiam să te întreb dacă pot face această prăjitură fără să călesc dovleacul? adică să-l pun crud între foi. Multumesc, SUCCESS.. în tot ce faci.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna Miorel si multumesc de vizita! Nu vad de ce nu poti pune dovleacul crud in compozitie daca doresti. In 40 minute timp de coacere presupun ca are timp sa se inmoaie:) Da-mi de stire cum a iesit!

      Ștergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Instagram