O paine frumoasa - postarea cu numarul 100 - Din bucatarie, cu pasiune

vineri, 18 ianuarie 2013

O paine frumoasa - postarea cu numarul 100

Astazi pentru mine e sarbatoare - am publicat postarea cu numarul 100.  

Nu ma gandeam neaparat ca voi ajunge aici cand am inceput coltul meu de internet, insa, acum stiu clar ca pana la cel putin 1000 nu am de gand sa ma opresc. Asa ca veti auzi destul de mult timp de mine, de acum incolo. 
Oricine altcineva ar fi sarbatorit cu vreun tort sau prajitura cu 7 feluri de creme si cu lumanare in varf. O sa vina si randul tortului cu alta ocazie Pana una alta o paine frumoasa, ca tot imi place mie sa framant si sa zboare faina in toate directiile. 
Nu e greu de facut, necesita un pic de timp si atentie la toti pasii de urmat, insa si rezultatele sunt pe masura, nu? Prea multa vorba strica si tind sa fac din asta cea mai lunga postare de pana acum. Sa trecem la treaba!

Ingrediente: 

- 25 g drojdie proaspata
- 250 ml lapte 
- 500 g faina 
- 1 lingurita zahar
- 1 lingurita sare 
- 2 oua batute usor
- 2 linguri ulei de masline (sau de floarea soarelui)
- 100 g unt topit si racit

Preparare

Cerneti faina si puneti-o intr-un vas. Dizolvati drojdia cu zaharul si 100 ml lapte caldut (nu fierbinte) si lasati-o sa stea cam 10 minute. faceti o gaura in mijlocul fainii si adaugati sarea, restul de lapte cald, uleiul, ouale batute si drojdia. Framantati pana obtineti un aluat elastic si omogen. Acoperiti cu un servet si lasati la loc cald si ferit de curenti de aer timp de o ora si jumatate. 
Cand a crescut, scoateti aluatul pe blatul de lucru si incepeti distractia. Mai intai impartiti aluatul in opt parti egale. Daca puteti face asta din ochi e bine, daca nu, folositi cantarul de bucatarie daca aveti. Eu am descoperit ca este un accesoriu foarte important in bucatarie (si nu este deloc scump). Lasati cele opt bile de aluat sa se odihneasca timp de 10 minute.


Intindeti fiecare bucata de aluat ca in imaginea de mai jos si ungeti-le cu untul topit si racit. Nu veti consuma tot untul, o parte va ramane, insa il folositi la finalul retetei. 
 Dupa aceasta suprapuneti doua cate doua obtinand patru bucati. Nu sunt eu prea buna la explicatii dar sper sa intelegeti din poze. 


Rulati pe partea lunga si formati 4 rulouri.  


Taiati capetele stanga / dreapta  si asezati-le cu partea taiata in jos. Bucatile ramase taiati-le ca in imagine, in triunghiuri.
 


Asezati intr-o forma rotunda, in mijloc capetele, ia pe margine asezati alternativ triunghiurile. Lasati sa creasca timp de inca jumatate de ora. Cand a crescut ungeti cu un ou batut si dati la cuptor timp de aprox 40 minute, pana cand este gata. Scoateti si ungeti cu untul ramas, acoperiti cu un servet si lasati 10 minute sa absoarba untul.

Este o paine gustoasa si de efect.


Si pentru ca este aluat dospit trimit reteta si la Susan la Yeastspotting!

Bon appetit!







23 de comentarii:

  1. Foarte bine arata!!!imi inchipui ce miros ai avut in bucatarie,,,yamiiii!!

    RăspundețiȘtergere
  2. La cat mai multe reteta..Ti-a iesit o paine minunata.Bravo!

    RăspundețiȘtergere
  3. Chiar ca-i frumoasa painea ta! La cat mai multe postari, iti doresc, Micky!

    RăspundețiȘtergere
  4. De ce ma chinuiesti, de ce faci chestii din astea? :))))) Eu nu mananc paine, dar am inghitit in sec cand am vazut frumusetea asta :)

    RăspundețiȘtergere
  5. Tare-i frumoasa painea ta! La cat mai multe retete gustoase ;-)

    RăspundețiȘtergere
  6. Curata arhitectura! :)
    La cat mai multe postari!

    RăspundețiȘtergere
  7. Hi Micky, I spotting your bread over at Yeastspotting, it is beautiful! Thanks for sharing, I love the pictures detail :)

    RăspundețiȘtergere
  8. Arata absolut minunat! La cat mai multe retete !!!! Pup

    RăspundețiȘtergere
  9. Am facut si eu...e prima mea paine...gustos si s-a pastrat bine vreo 2 zile. Multumesc de reteta si un Paste fericit

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Instagram