Prajiturele turcesti cu iaurt - Din bucatarie, cu pasiune

joi, 10 ianuarie 2013

Prajiturele turcesti cu iaurt

In tineretile mele cu ambitii in ale gatitului aveam un obicei pe care era internetului m-a cam facut sa-l uit. Tineam zeci de carnetele in care notam cu scris "extrem de caligrafic" retete. Vazute la televizor sau in reviste mai noi sau mai vechi, luate de pe la rude sau prieteni. Curatenia de Craciun a scos la iveala intr-un colt o cutie veche si prafuita cu multe hartii printre care si faimoasele mele carnetele. Asa de tare m-a bucurat ... Si trebuia sa fac macar o reteta de acolo, nu? Asa ca am ales o prajitura cu mult iaurt, cu aroma de lamaie si cu gris (in loc de faina). A fost nemaipomenit de pufoasa si de aromata. 


Ingrediente: 
- 4 oua
- 125 g unt moale 
- 500 g iaurt
- 200 g zahar 
- 500 g gris
- 1 plic praf de copt
- vanilie 
Pentru glazura 
- 150 g zahar
- sucul de la 2 lamai 
- 100 ml apa
- 50 g fulgi de cocos

Preparare

Separati albusurile de galbenusuri. Intr-un vas, bateti untul cu zaharul, galbenusurile , vanilia si iaurtul. Adaugati apoi grisul si praful de copt, iar la final albusurile batute spuma. Asezati compozitia in tava si dati la cuptorul preincalzit timp de 45 minute, aproximativ. 
Pentru glazura puneti intr-un  ibric, zaharul, zeama de lamaie si apa si fierbeti timp de aprox 2 minute.
Cand prajitura este gata (si inca calda) turnati siropul deasupra si acoperiti cu un servet. Lasati sa absoarba siropul si sa se raceasca. Presarati fulgii de cocos si taiati in bucati, dupa placul inimii. 



Merge de minune cu o cafea turceasca, tare!


Bon appetit!

16 comentarii:

  1. Am sa o incerc si eu,arata foarte bine!!

    RăspundețiȘtergere
  2. Arata atat de bine ! cu siguranta o voi incerca si eu, chiar maine :))
    O seara placuta !

    RăspundețiȘtergere
  3. fantastica!eu am primit o carticica de prin anii 1800 cu retete vechi...sunt tare mandra de ea si incerc sa vad daca pot prepara ceva de acolo, desi multe ingrediente nu mai exista, sau nu le stiu eu echivalentul

    RăspundețiȘtergere
  4. Ce prajitura delicioasa ai facut.. Tare mult imi plac ingredientele, deci si prajitura cred ca a fost delicioasa!

    RăspundețiȘtergere
  5. Cat de frumoase sunt prajiturele astea, si super aromate!

    RăspundețiȘtergere
  6. Usoara ca un fulg de nea :)

    RăspundețiȘtergere
  7. Cred ca o voi incerca si eu dar voi folosi indulcitor (fructoza) pentru diabetici. Incerc sa fac "dulciuri" si pentru soacra mea, care are diabet, pentru ca banuiesc faptul ca rezista greu tentatiei de a gusta din dulciurile pe care le prepar eu in casa.

    RăspundețiȘtergere
  8. Imi place foarte mult..Si siropul putin acrisor.Super buna!

    RăspundețiȘtergere
  9. Multumesc dragelor de aprecieri! Va pup pe toate!

    RăspundețiȘtergere
  10. Mihaela, multumesc frumos pentru reteta! Am pregatit-o pentru provocarea secreta si toti cei care au gustat-o au iubit-o :D Hai sa vezi cum mi-a iesit si mie: http://cristina-cristinasworld.blogspot.ro/2014/05/prajitura-turceasca-cu-gris-si-iaurt.html

    RăspundețiȘtergere
  11. spunemi te rog ce fel de iaurt ai folosit? dulce sau simplu?? ca nu prea inteleg.. merci

    RăspundețiȘtergere
  12. Buna Anastasia, iaurt simplu, fara zahar. Multumesc de vizita si te maii astept.

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Instagram