Tortulete cu frisca si cafea - Din bucatarie, cu pasiune

duminică, 20 ianuarie 2013

Tortulete cu frisca si cafea

La an nou, provocare noua! Anul acesta am demarat impreuna cu un grup de bloggeri proiectul Bucatar curajos. Regulile sunt foarte simple, unul din membrii inscrisi la partcipare alege o reteta de pe blogul sau, iar ceilalti trebuie sa o faca si sa o posteze toti in aceeasi zi. Un fel de Daring Bakers pe planuri mioritice. Luna aceasta provocarea dulce ne-a lansat-o Paula de la Enjoy Dessert cu al sau minunat Capuccino chocolate cake. Va sfatuiesc sa urmariti si varianta orginala la ea pe blog, macar de dragul comparatiei! Eu una m-am indragostit la prima vedere de ce minunatii face fata aceasta. 
Ce a iesit in varianta mea se vede mai jos.Am respectat intocmai reteta si instructiunile Paulei, singura modificare fiind faptul  ca eu am ales sa le fac in varianta de tortulete individuale. Sper sa va placa!



Ingrediente:
Pentru blat:
-100 gr unt
-200 gr zahar
-3 oua mari
-50 ml lapte
-175 gr faina
-50 gr cacao
-1 plic praf de copt
-1/2 lingurita sare
-6 linguri cafea fierbinte
-1/2 lingurita scortisoara

Pentru crema: 

-100 gr ciocolata alba
-200 ml frisca lichida
-1 lingura cafea tare
-1 lingurita esenta de vanilie


Preparare:
Scoateti din timp untul si ouale pentru blat, in asa fel incat sa fie la temperatura camerei. Preincalziti cuptorul la 180 grade si pregatiti formele de copt. Eu am facut in 6 forme individuale cu diametrul de 7 cm. Puteti alege o forma cu diametrul de 18-20 cm si il taiati in doua dupa aceea.
Bateti untul moale cu zaharul timp de 10 minute, pana devine spumos. Adaugati apoi ouale pe rand, amestecand cam un minut dupa fiecare. Amestecati faina cu praful de copt, sarea, scortisoara si cacaua. Incorporati alternativ la compozitia anterioara, amestecul de faina si laptele. La sfarsit adaugati cafeaua (preparata, nu praf).
Puneti compozitia in formele unse si tapetate cu cacao.Coaceti cam 25-30 minute pentru o forma normala, facand testul cu scobitoarea. La mine a durat mai putin coacerea, datorita formelor mici. Nu uscati prea tare blaturile. Scoateti si raciti.



Intre timp sa ne apucam de crema. Rupeti ciocolata in bucati si amestecati-o cu jumatate din frisca lichida. Puneti pe foc mic si topiti ciocolata, pana cand amestecul devine omogen. Lasati sa se raceasca pana ajunge la temperatura camerei, apoi dati la congelator cam 30 minute. Intre timp bateti frisca  ramasa cu vanilia, pana se intareste. Adaugati apoi crema de ciocolata racita de la congelator si mixati in continuare. La sfarsit adaugati si cafeaua si mai bateti cam 2 minute. 
Pentru asamblarea torturilor am taiat blaturile in doua, sau chiar trei, am pus crema intre ele si deasupra, apoi am dat la rece cateva ore. Inainte de servire pudrati cu cacao. 


Si o sectiune delicioasa!


Bon appetit!

11 comentarii:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Instagram