Brownie cu menta - Din bucatarie, cu pasiune

miercuri, 20 februarie 2013

Brownie cu menta

Provocarea dulce, Bucatar Curajos, de luna aceasta ne-a lansat-o Ioana, cu a ei delicioasa brownie. Reteta aceasta parca a fost facuta pe sufletul meu. Are ingredientele mele preferate: ciocolata si menta, o combinatie extraordinara. 



Ingrediente: 

- 170 gr unt
- 150 gr ciocolata amaruie (min 50% cacao)
- 2 oua
-  200 gr zahar 
-  1 lingurita esenta de menta
- 150 gr faina
  - 1/2 lingurita praf de copt 

Pentru glazura: 
- 50 g ciocolata alba de calitate
- 20 g unt 
- cateva picaturi esenta de menta
 

Preparare: 

Topiti ciocolata si untul la bain marie sau la microunde. Lasati un pic sa se raceasca, sa nu fie fierbinte. Intr-un vas bateti ouale cu zaharul, apoi adaugati esenta de menta. Puteti folosi de asemenea in loc de esenta cateva frunze de menta proaspata tocate marunt. Adaugati amestecul de ciocolata, apoi faina si parful de copt si omegenizati. Turnati compozitia intr-o tava tapetata cu hartie de copt si coaceti la foc mediu timp de aprox 30 minute. Prajitura trebuie sa fie crocanta la exterior si nu prea uscata la interior. Scoateti si raciti. O recomandare pentru orice fel de brownie, ar fi ca dupa ce scoateti tava din cuptor sa o raciti brusc, pentru ca prajitura sa nu se mai "coaca" si in timp ce se raceste. Puteti pune tava imediat ce o scoateti din cuptor in apa rece. Mare grija daca aveti tavi de ceramica sau sticla, sa nu se sparga daca sunt incinse. 
Cand prajitura s-a racit turnati glazura si lasati sa se intareasca. Pentru glazura am topit ciocolata alba cu untul si am adaugat extractul de menta.





Sigur am sa mai repet aceasta prajitura, pe care v-o recomand cu draga inima. Este ciocolatoasa si aromata!


Daca va plac retetele mele nu uitati sa dati like paginii de Facebook pentru a fi la curent cu noutatile si postarile de pe blog. 

Bon appetit!

23 de comentarii:

  1. Daa, ce bine arata si insotita de capsuni!

    RăspundețiȘtergere
  2. Imi place combinatia menta-ciocolata! Bune prajiturelele!

    RăspundețiȘtergere
  3. Cat de frumos ai decorat-o! Minunata!

    RăspundețiȘtergere
  4. trebuie sa recunosc faptul ca m-a terminat prezentarea ta..de brownie nici nu mai spun!

    RăspundețiȘtergere
  5. Imi place arioma mentei in prajiturile cu ciocolata. In plus arata excelent!

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Instagram