Cremsnit cu frisca - Din bucatarie, cu pasiune

marți, 2 aprilie 2013

Cremsnit cu frisca

Cunoscut si sub numele de cremes sau crempita, cremsnitul este o prajitura delicioasa cu crema de vanilie, frisca (in cazul meu, nu neaparat) si aluat de foietaj. Sotului meu ii place foarte tare si cumpara mereu, asa ca m-am gandit sa ii fac o surpriza si sa incerc sa fac in casa. Am cautat mai multe retete, am luat cate putin din fiecare, am dat nota mea personala si ceea ce a iesit vedeti mai jos. Acum nu aruncati cu pietre in mine ca nu am facut foile personal, promit pe viitor sa var arat si aluatul de foietaj "homemade". Pana atunci va las cu prajitura asta dulce si cremoasa!



Ingrediente: 
- 2 foi de cremsnit (din comert)
- 900 ml lapte 
- 200 g zahar 
- 5 oua 
- extract de vanilie 
- 100 g amidon 
- 50 g unt 
- 500 ml frisca lichida
- zahar pudra 



Preparare: 

Intr-un vas bateti ouale cu zaharul timp de cateva minute. Adaugati apoi vanilia, amidonul si cam o treime din laptele rece. Restul de lapte puneti-l intr-o craticioara pe foc mic. Cand e aproape de punctul de fierbere, luati de pe foc si turnati compozitia de oua in suvoi subtire amestecand continuu pana la omogenizare. Puneti inapoi pe foc si fierbeti cam 10 minute pana ce compozitia se ingroasa. Nu uitati sa amestecati si sa aveti focul foarte mic, altfel riscati sa se afume si sa se lipeasca crema. Cand este gata, luati de pe foc si adaugati untul. Amestecati pana se topeste. 

Intr-o tava mai inalta asezati prima foaie coapta si turnati deasupra crema de vanilie fierbinte. Intre timp bateti frisca spuma tare. Daca considerati ca este necesar mai puteti adauga cam 50 g zahar daca doriti mai dulce. Cand s-a mai racorit crema de vanilie asezati frisca deasupra si nivelati. Cea de-a doua foaie am faramitat-o si am asezat-o deasupra. Puteti face asa sau o puteti lasa intreaga. Mie mi se pare dificil de taiat si atunci prefer prima varianta.


Dati la rece minim 10 ore, apoi taiati in patrate si pudrati cu zahar. Este nemapoimenit de bun!!!! Daca nu ma credeti pe cuvant, va rog din suflet sa-l incercati!

Daca va plac retetele mele nu uitati sa dati like paginii de Facebook pentru a fi la curent cu noutatile si postarile de pe blog. 

Bon appetit!

8 comentarii:

  1. Miki, a fost atat de bun incat dupa prima lingurita m-am gandit ca trebuia sa astept sa adoarma toata lumea :)Deci ori ma apuc repede de reteta, ori data viitoare te prezinti cu toata tava. Desi nu cred ca pot sa mai astept atat :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Promit sa-ti aduc o tava intreaga data viitoare, numai pentru tine :)

      Ștergere
  2. Arata minunat! Si mie imi place, dar inca n-am reusit sa-l fac acasa :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Ne place!! am facut in mai multe variante!! Mmm deja mi sa facut o pofta!!! Pupici!!

    RăspundețiȘtergere
  4. Stiu cat este de buna ptr ca l-am facut si eu acum ceva timp.. Dar trebuie sa-l repet! :)

    RăspundețiȘtergere
  5. Am incercat si eu reteta ta, a functionat de minune si am facut un cremsnit foarte bun. Multumesc

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur tare mult Adina:) Sper ca v-a placut la fel de mult ca si noua.

      Ștergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Instagram