Prajitura cu morcovi, miere si mascarpone - Din bucatarie, cu pasiune

sâmbătă, 20 aprilie 2013

Prajitura cu morcovi, miere si mascarpone

Da, ati citit bine: morcovi in prajitura. Si inca ce prajitura ... densa, umeda, aromata, intensa, stiti voi din aceea care desi nu are ciocolata da dependenta. Provocarea Bucatar Curajos din luna aprilie vine de la Corina care ne-a indemnat sa incercam checul ei cu morcovi si glazura de mascarpone. Eu m-am jucat un pic si cu alte ingrediente fata de reteta ei de baza, am mai pus un pic de cocos, un strop de miere si i-am tras o glazura groasa si cremoasa de te unge pe suflet. Gata cu lauda, sa trecem la reteta!


Ingrediente:

- 2 cani faina
- 1 pachet praf de copt 
- 1 lingurita scortisoara
- 100 g fulgi de cocos
- 2 cani morcov ras pe razatoarea mica 
- 3/4 cana zahar 
- 1/2 cana miere 
- 3 oua mari 
- 3/4 cana ulei 
- 1/4 cana lapte 

Pentru glazura: 
- 200 g mascarpone 
- 100g branza de vaci 
- 3 linguri miere



Preparare 

Bateti ouale cu zaharul cateva minute, apoi adaugati uleiul, laptele si mierea lichida. Cand acestea s-au amestecat bine, adaugati morcovii rasi si fulgii de cocos. Separat cerneti faina impreuna cu praful de copt, si scortisoara si adaugati-o treptat la amestecul anterior.

Pregatiti o tava cu diametrul de 24 cm (merge si mai mare), cu hartie de copt sau unsa cu putin ulei. Turnati prajitura si coaceti la foc mic spre mediu (180 grade) timp de aprox 60 minute. Daca credeti ca este necesar, dupa prima jumatate de ora puteti acoperi prajitura cu hartie de copt sa nu se arda deasupra. Cand trece testul cu scobitoarea si este gata, scoateti si raciti. 

Intre timp pregatiti glazura: scoateti branza si mascarpone cu cel putin o ora inainte de a o folosi in asa fel incat sa fie la temperatura camerei. Amestecati cele doua creme de branza cu 3 linguri de miere (daca vreti mai dulce, puteti pune mai mult) si asezati glazura pe prajitura rece, sau foarte putin calduta. Decorati dupa preferinta, eu am pus putina scortisoara si ceva felii de morcov proaspat, peste care am mai aruncat vreo 2 linguri de miere buna si sanatoasa

Este delicioasa si servita calduta, si a doua zi rece; eu am tinut-o la frigider si parca a fost si mai buna. De sanatoasa ce sa mai zic, are legume, are miere si mai ales e facuta in casa, din ingrediente alese si cu multa, multa dragoste. 


Daca va plac retetele mele nu uitati sa dati like paginii de Facebook pentru a fi la curent cu noutatile si postarile de pe blog. 

Bon appetit!

6 comentarii:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Instagram