Tarta spiralata cu legume - Din bucatarie, cu pasiune

marți, 14 mai 2013

Tarta spiralata cu legume


Am vazut-o in urma cu ceva timp pe foodgawker si mi s-a parut o minune de tarta. Si asa si este, nu? Frumoasa, sanatoasa si ..... migaloasa. Dar merita, credeti-ma pe cuvant.



Ingrediente : 

- 175 g faina 
-85 g unt 
- un praf de sare 
- 2-3 linguri apa rece
- 2 vinete 
- 2 dovlecei/zuchini
- 3 morcovi potriviti
- 200 g branza mozarella 
- 200 g smantana 
- sare, piper



Preparare

Amestecati untul rece cu faina si sarea pana obtineti firimituri. Adaugati atata apa rece cat sa se lege si dati aluatul la frigider timp de 30 minute. Intre timp pregatiti legumele. Spalati si curatati de coaja morcovii, apoi taiati-i pe lungime cu ajutorul acelui instrument cu care curatati cartofii de coaja (spre rusinea mea nu stiu cum ii zice exact). In visele mele ar fi fost frumos sa am un feliator electric, insa m-am descurcat cum am putut. Procedati la fel cu vinetele si dovleceii, fara insa a le curata de coaja. Tineti-le acoperite pana le asezati in tarta sa nu se usuce. 
Intr-o forma de tarta intindeti aluatul, apoi intepati-l cu furculita. Coaceti la foc potrivit timp de aprox 5 minute, cat sa se usuce dar sa nu se coaca de tot. Amestecati mozarella faramitata cu smantana si asezati-o peste aluatul precopt. Asezati deasupra feliile de legume alternativ, in cercuri concentrice, incepand din centru spre margine. Este de preferat ca feliile de legume sa aiba aceeasi inaltime, asa ca mai ajustati-le. M-am ales cu multe pierderi si resturi din operatia asta, insa a meritat.


Presarati sare si piper, eventual un pic de oregano, cativa stropi de ulei de masline si coaceti timp de aprox 40 minute la foc potrivit. Serviti calduta sau rece alaturi de o salata verde.



Daca va plac retetele mele nu uitati sa dati like paginii de Facebook pentru a fi la curent cu noutatile si postarile de pe blog. 

Bon appetit!

19 comentarii:

  1. Foarte frumoasa tarta, Mihaela! Ai muncit ceva la fasiile acelea, dar arata perfect!

    RăspundețiȘtergere
  2. O nebunie de culori si o mare portie de sanatate!Delicioasa!Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  3. Arata super, multa munca dar rezultatul e spectaculos!

    RăspundețiȘtergere
  4. Cred ca acest preparat este cel mai estetic de pe acest blog!
    Felicitari!

    RăspundețiȘtergere
  5. Si mie imi curg ochii la frumusetea asta de mult timp... dar parca n-am curaj sa ma apuc de ea! :)
    Super te-a iesit!
    Pup

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu e grea deloc, necesita doar rabdare si distonocalm :) Pupici

      Ștergere
  6. Arata super ! ce dimensiune de forma de tarta ai folosit ?

    RăspundețiȘtergere
  7. La cum arata tarta asta sa stiti ca meritati un feliator electric. Poate va sponsorizeaza vreo firma ..... Voi incerca si eu tarta! Multumesc pt.idee

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Instagram