Cozonac pufos impletit - Din bucatarie, cu pasiune

luni, 18 noiembrie 2013

Cozonac pufos impletit

In cautarea cozonacului perfect, aromat si foarte pufos am avut diverse incercari. Insa acesta este de departe cel mai cel, pufos si bun de se topeste in gura. Eu i-am spus cozonac ca noi romanii asa numim (mai mult sau mai putin) orice aluat dulce si pufos cu sau fara umpluturi, insa pe net o sa-l gasiti sub denumirea de "brioche russe" (franceza) sau "treccia russa" (italiana). M-a fascinat de prima data modul frumos de impletire si mi-am zis ca o sa-l incerc neaparat. Cu ocazia Provocarii Secrete organizata in aceasta luna de Ioana,  am poposit de aceasta data in bucataria Simonei. Asa de mare mi-a fost surprinderea sa gasesc reteta la ea, incat am zis clar ca nu mai aman nici o clipa si ma apuc de framantat.



Ingrediente: 

- 650 g faina 
- 25 g drojdie proaspata 
- 100 g zahar 
- 250 ml lapte 
- 90 g unt moale 
- 2 oua
- extract de vanilie 

Pentru umplutura: 
- 50 g unt  moale
- 50 g zahar

Suplimentar: 
- 1 galbenus pentru uns
- zahar pudra (optional)

Preparare: 
Eu am ales sa fac aluatul la masina de paine (fara de care nu-mi pot inchipui framantatul :)). Pentru varianta " de mana" vizitati blogul Simonei, sau procedati ca la un cozonac obisnuit.
Am dizolvat drojdia in laptele caldut si am lasat-o sa creasca cam 10 minute. Am pus ingredientele in cuva masinii si am dat la programul aluat. La mine dureaza o ora si jumatate cu tot cu crescut. Cand este gata am trecut la modelat. Imi pare rau ca nu am mai multe poze explicative insa era destul de intunecat in bucatarie la momentul respectiv si cam zbura faina in toate partile ... 
Am intins aluatul intr-o foaie dreptunghiulara de aprox 1 cm grosime. Am intins pe toata suprafata untul moale si am presarat zaharul. Am rulat foaia strans obtinand un sul. Am taiat ambele capete. Ruloul ramas l-am taiat pe mijloc longitudinal, obtinand doua fasii pe care le-am impletit (cu umplutura in sus) asezand la capete cele doua rulouri taiate. Am uns o tava cu unt si faina (ramasesem fara hartie de copt, pe care v-o recomand sa o folositi) si am asezat cozonacul. L-am lasat la crescut la loc cald timp de inca 40 minute. Folositi o tava mare sau doua mai mici pentru ca va creste mult si in cuptor. 
Dupa ce a crescut am uns cu galbenusul de ou. Rezultatul inainte de coacere arata ca mai jos.

Am preincalzit cuptorul la 180 grade (foc mic) si am copt cozonacul timp de 40 minute. Supravegheati coacerea. Am lasat sa se raceasca putin in tava apoi l-am scos si pudrat cu zahar.


L-am mancat caldut, rupt cu manute mici, sau mai mari nerabdatoare. Si astfel am invatat cum e sa dispara un cozonac in 20 minute. 

Data viitoare am sa incerc o umplutura cu nuca, cacao sau ciocolata, sau ce-mi trece prin minte la momentul respectiv. 

Bon appetit!

10 comentarii:

  1. Ai facut un cozonac frumos si pufos. Bravo!

    RăspundețiȘtergere
  2. Cat de frumos este!!! Nici pozele mele nu-s reusite.. ca-s facute demult.. dar de bun stiu ca-i foarte bun! Asa cum am spus si eu, si ai precizat si tu, este cel mai pufos cozonac. Si la fel de pufos este si a doua zi! Trebuie sa repet si eu reteta!
    Multumesc de vizita!
    Pup

    RăspundețiȘtergere
  3. Foarte bun si pufos! Si ce frumos l-ai impletit!

    RăspundețiȘtergere
  4. Ce bunatate!! Iubesc cozonacul in orice forma iar asta pare extrem de pufos!

    RăspundețiȘtergere
  5. un minunat cozonac, multumesc am, sa il fac foarte des

    RăspundețiȘtergere
  6. Cozonacul asta arata excelent! Imi place mult modalitatea de rulare - foarte de efect!
    Pupicei :*

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Instagram