Cozonac floare cu mac - Din bucatarie, cu pasiune

miercuri, 4 decembrie 2013

Cozonac floare cu mac

Afara deja se simt Sarbatorile! Voi le simtiti? Am ajuns in anotimpul magic in care trebuie sa fim mai buni, mai generosi, mai iertatori. Anotimpul in care afara e miros de iarna si in casa este miros de cozonac.


Ingrediente

Pentru aluat: 
- 450 g faina
- 170 ml lapte cald
- 25 g drojdie
- 1 ou intreg si un galbenus
- 100 g zahar
- coaja rasa de la o lamaie
- 90 g unt topit si caldut

Pentru umplutura: 
- 150 g mac 
- 75 ml lapte 
- 50 g zahar 

Pentru uns: 
- un albus de ou


Preparare

Cerneti faina intr-un castron. Dizolvati drojdia proaspata cu o lingura de zahar si laptele cald. Lasati sa stea cam 10 minute sa creasca.  
In vasul cu faina adaugati drojdia dizolvata in lapte, zaharul, untul topit, coaja de lamaie, oul intreg si galbenusul. Framantati pana obtineti un aluat elastic si nelipicios cam 15 minute. Lasati sa creasca la loc cald timp de o ora.
Cu 10 minute inainte sa va apucati de modelat pregatiti umplutura. Puneti la fiert zaharul cu laptele si macul la foc mic. Fierbeti cam 5 minute pana ce macul absoarbe laptele. Dati deoparte si raciti. 
Intindeti aluatul intr-o foaie dreptunghiulara si intindeti umplutura de mac uniform. Rulati pe partea lunga si sulul obtinut taiati-l in rulouri. Pentru a obtine taieturi frumoase si fara sa presati aluatul faceti acest lucru cu o ata. Aici aveti un video despre cum se face acest lucru daca nu stiti.
Asezati rulourile cu fata in sus intr-o forma rotunda, unul peste celalalt. Mie mi-au iesit doua straturi intr-o forma de 24 cm. Nu le inghesuiti prea tare, vor mai creste. 
 

Lasati sa creasca inca 40 minute la loc cald. Cand au crescut ungeti cu albusul batut usor cu furculita. 

Coaceti la cuptorul preincalzit la 180 grade C timp de 30 minute. Scoateti si raciti. Pudrati cu zahar daca doriti!




Bon appetit!

7 comentarii:

  1. Eu l-am bifat deja pe lista de bucate pentru Sarbatori:) Daca vei continua sa postezi in ritmul acesta, imi vei da lista peste cap :))

    RăspundețiȘtergere
  2. Ce forma frumoasa de cozonac! Spune-mi, te rog, Mihaela, ai macinat macul inainte sa-l pui la fiert?

    RăspundețiȘtergere
  3. Multumesc Gabriela!! Nu l-am macinat, l-am pus cum era cand l-am cumparat, adica intreg :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Nu-mi place iarna, dar ador mirosul de cozonac sau aluaturi dulci.. Cozonacul este foarte frumos!

    RăspundețiȘtergere
  5. Bravo, un plat qui vas faire du succès sur ma table
    a bientôt sur le net
    jean pierre

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Instagram