Budinca de cozonac cu ciocolata - Din bucatarie, cu pasiune

sâmbătă, 4 ianuarie 2014

Budinca de cozonac cu ciocolata

Iata o idee cum sa folositi resturile de cozonac uscat ramase sau o chiar o paine mai veche. In cazul meu am folosit un cozonac nereusit (da, mi se intampla sa nu-mi iasa anumite retete, sunt om nu?). Am vrut sa ii dau o tenta ciocolatoasa asa ca pe langa faptul ca oricum avea cacao de la cozonac i-am mai adaugat cateva linguri in plus precum si putina ciocolata. Ar fi mers mai mult rom asa ca nu va sfiiti sa scapati  mai mult. Un alt sfat ar fi daca folositi paine sa adaugati mai mult zahar, in functie de preferinte. 



Ingrediente 

- 1 cozonac sau o paine mai mare
- 1 l lapte
- 100 g zahar (sau mai mult)
- 3 linguri cacao 
- 50 g ciocolata
- 5 oua 
- 1 lingurita esenta rom 


Preparare 

Incalziti laptele impreuna cu ciocolata, cacaua si zaharul pana se topeste ciocolata. Nu il lasati sa fiarba. Taiati cozonacul bucatele, puneti-l intr-un vas mai mare si adaugati amestecul de lapte peste. Lasati sa absoarba bine lichidul intorcand bucatile de cozonac din cand in cand. Adaugati ouale batute si romul si amestecati usor. Ungeti o forma cu unt si turnati compozitia in ea. 

Dati la cuptorul preincalzit la 180 grade C timp de aproximativ 40 minute. Ar fi mers grozav cu un sos de ciocolata sau vanilie. 


Bon appetit!

4 comentarii:

  1. Yamiii ce bine merge langa o cana de ceai!

    RăspundețiȘtergere
  2. Si eu zic ca tot fac de cativa ani, dar fie nu-mi ramane cozonac, fie uit :)
    La Multi Ani!

    RăspundețiȘtergere
  3. arata fenomenal! Bravo, Mihaela! si...la multi ani!

    RăspundețiȘtergere
  4. Felicitari pentru prezentare! Si pentru preparat!

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Instagram