Pui cu 40 de catei de usturoi - Din bucatarie, cu pasiune

vineri, 31 ianuarie 2014

Pui cu 40 de catei de usturoi


Daca va place puiul la cuptor aceasta este reteta perfecta pentru o duminica in familie sau o masa festiva, sau pur si simplu daca aveti pofta. Un pui la cuptor cu o crusta crocanta si plin de arome : cimbru, usturoi si un strop de coniac cat sa dea un gust nemaipomenit puiului. Daca nu aveti coniac puteti incerca cu vin alb va fi la fel de delicios. Sa nu vi se para mult cei 40 catei de usturoi sunt exact cat trebuie, nici prea multi nici prea putini (eu chiar i-am numarat :)).



Ingrediente

- un pui
- 40 catei de usturoi
- 2 crengute de cimbru
- sare, piper
- 50 g unt
- 50 ml coniac (sau 100 ml vin alb)
- 150 ml supa de pui

Preparare

Curatati puiul de eventuali fulgi, spalati-l si stergeti-l cu un servet de hartie. Curatati cei 40 catei de usturoi. Topiti jumatate din cantitatea de unt intr-o tigaie si puneti cateii de usturoi intregi. Lasati-i cam 1 minut pana se inmoaie putin si se dezvolta aroma. Nu ii ardeti pentru ca vor deveni amari. Peste usturoi adaugati supa de pui si coniacul si lasati sa fiarba cam 4-5 minute sa se mai evapore alcoolul. Dati deoparte. 

Frecati puiul cu sare, piper, cimbru si restul de unt ramas. Puneti-l intr-o tava si adaugati usturoiul impreuna cu sosul din tigaie.  Dati la cuptor timp de 50-60 minute in functie de dimensiunea puiului. Stropiti din cand in cand puiul cu sosul din tava. Eventual pe ultima parte a coacerii acoperiti cu folie de aluminiu sa nu se arda. 

Cand este gata, scoateti si lasati sa se odihneasca minim 15 minute inainte de a-l taia. Savurati cu o salata proaspata sau cu garnitura preferata.




Bon appetit!

3 comentarii:

  1. am facut asa ceva, dar nu cu 40 de catei :)...o sa tin minte!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu nu am vrut sa stric reteta originala, asa ca cum am multi pitici pe creier i-am numarat ca in Caragiale, 2 la Primarie, 2 la Prefectura pana au iesit 40 :)

      Ștergere
  2. Wow, cata rabdare ai avut!

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Instagram