Fursecuri nuci umplute cu crema - Din bucatarie, cu pasiune

vineri, 14 martie 2014

Fursecuri nuci umplute cu crema

Alaturi de cozonacul cu nuca, aceste fursecuri reprezinta desertul preferat al sotului meu. Ce sa spun, am barbat traditionalist. Pot sa-i fac cel mai fancy desert ca el tot de nuci cu crema sau cozonac ma intreaba. A asteptat ceva pana am gasit sa cumpar forma de copt cochiliile si pana am experimentat reteta perfecta, care sa fie exact cum trebuie: coji moi si sfaramicioase si crema cu consistenta perfecta si aromata. E putin de munca la ele dar sunt absolut fantastice, cele mai bune fursecuri.

Precizez ca am folosit forma de copt pe aragaz si nu in cuptor, asa ca nu va pot spune cum se comporta aluatul la cuptor insa daca incercati dati-mi si mie de stire.


Ingrediente

Aluat:
-200 g unt moale
- 400 g faina
- 150 g zahar
- 2 oua
- 1 lingurita amoniac stins cu putina zeama de lamaie

Crema:
-200 g biscuiti
- 200 ml lapte
- 70 g unt
- 2 linguri cacao
- esenta rom (dupa gust)


Preparare

Amestecati toate ingredientele pentru cochilii, cu mana (sau robotul de bucatarie) intr-un vas, pana obtineti un aluat omogen. Dati la rece timp de aproximativ 30 minute. 

Dupa ce s-a racit formati bilute de dimensiunea unui ou de prepelita sau a unei nuci mici. Acestea pot diferi ca marime in functie de forma pe care o folositi. Asezati bilutele pe o tava si tineti la frigider pe masura ce le coaceti.

Ungeti forma de nuci cu putin unt pentru prima coacere. S-ar putea sa nu mai fie nevoie si la urmatoarele coaceri, deoarece aluatul este gras din cauza untului si nu se va mai lipi. Daca insa observati ca se lipeste, mai ungeti din cand in cand. 

Puneti forma la incins pe aragaz (flacara) cateva minute. Aveti grija ca flacara sa nu fie foarte mare. Cu grija sa nu va ardeti asezati in fiecare lacas cate o biluta de aluat. Inchideti forma si coaceti cate 1-2 minute pe fiecare parte (intoarceti forma). Scoateti si dati deoparte, apoi continuati la fel pana terminati toata compozitia. 

Daca cojile de nuca prezinta margini de la copt curatati-le si pastrati-le, le vom folosi la crema. 








Pentru crema procedam la fel ca la salamul de biscuiti. Macinati biscuitii la robot impreuna cu marginile ramase de la nuci pana obtineti o pudra asemanatoare pesmetului. Incalziti laptele pe foc impreuna cu untul, cacaua si zaharul. Nu fierbeti compozitia. Cand zaharul s-a dizolvat, dati deoparte si adaugati romul. 
Turnati siropul de lapte putin cate putin peste biscuiti cat este inca cald si amestecati pana obtineti  o crema omogena si destul de tare. Daca considerati ca e prea mult lapte nu il adaugati pe tot.

Incepeti sa asamblati fursecurile. Puneti in fiecare coaja cate putin din crema, apoi lipiti-le doua cate doua, formand nuca. Tavaliti prin zahar pudra. Continuati la fel pana le terminati pe toate. 

Va avertizez ca veti fi tentati sa mancati din crema. Abtineti-va! :)) Nu veti mai avea crema sa umpleti nucile!






Bon appetit!

17 comentarii:

  1. Arata minunat! ♥
    Eu pun untura in aluat, nu unt. Astfel mi se pastreaza fragede si bune foarte mult timp :D Chestia asta imi este de folos cand fac cantitate mare si le pregatesc cu ceva vreme inaintea evenimentului.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc Cristina :) Intr-adevar merge si cu untura, dar la mine oricum nu au rezistat prea mult. Oricum foarte buna ideea. Te pup!

      Ștergere
  2. Imi plac enorm, inca din copilarie. Bravo!

    RăspundețiȘtergere
  3. Sunt minunate! Intotdeuna mi-au placut nucile astea, imi aduc aminte mai ales de nunti pt ca erau nelipsite :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si noua ne plac foarte mult, insa ar fi grozav sa se faca singure :) Te pup!

      Ștergere
  4. Cum de le-am ratat? Cum, cum?!!

    RăspundețiȘtergere
  5. Buna. Ma pregatesc sa fac primele mele fursecuri in forma de nuci, si cautam o reteta buna. Cred ca am gasit-o :) arata foarte bine nucile tale, si apetisante.
    Un salut

    RăspundețiȘtergere
  6. Si eu tot cu untura le fac:) sunt absolut delicioase si simple!
    Cu crema nu mi bat capul..pun finetti sau gem..:))

    RăspundețiȘtergere
  7. Buna, din nou .
    pregatesc nucile dupa reteta ta..dar nu specifica cantitatea de zanar din crema...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Acum am observat si eu. O sa corectez. Cam 100g in functie si de cat de dulci sunt biscuitii. :)

      Ștergere
    2. Multumesc pentru raspuns. Au iesit delicioase!!! In cateva zile pun reteta in blog, dar am deja poze pe Facebook cu ele.
      Sarbatori fericite!

      Ștergere
  8. Buna dimineata, de curiozitate cate nuci au iesit? Ai apucat sa le numeri?
    Multumesc frumos

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Din pacate nu le-am numarat. Insa ies suficiente pentru o familie. Sfatul meu este sa faci o tura de fursecuri si daca ti se par insuficiente sa repeti reteta. Asta daca nu te saturi de facut cochiliile :)

      Ștergere
  9. Cu praf de coopt merg? Nu am amoniac. Sau mai bine bicarbonat?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu cred ca ar fi o mare problema. Incearca cu bicarbonat sau praf de copt si da-mi de stire.

      Ștergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Instagram