Prăjitură dietetică cu cacao şi cremă de brânză - Din bucatarie, cu pasiune

vineri, 14 noiembrie 2014

Prăjitură dietetică cu cacao şi cremă de brânză

Prăjitura aceasta este o lecţie în primul rand despre cum să transformi un eşec în ceva acceptabil măcar. După cum vedeţi în fotografii avem o prăjitură cu două foi şi ceva cremă la mijloc. Întâmplarea a făcut ca una dintre foi să se lipească şi să se rupă când am scos-o din tavă. Mi-a părut foarte rău însă am găsit o soluţie să o salvez. Am faramitat-o şi am aşezat-o deasupra cremei. Nimeni nu şi-a dat seama că de fapt nu aşa ar fi trebuit să arate. 


Reţeta este una dietetică, conforma cu regimul Dukan, însă o puteţi încerca şi dacă vreţi să mâncaţi mai sănătos sau sa aveţi grijă de siluetă.

Dacă vă interesează dieta Dukan vă invit pe site-ul Cristinei, unde veţi găsi o multitudine de reţete şi inspiraţie. Pe Cristina am cunoscut-o cu mai mult timp în urma, iar determinarea şi ambiţia ei m-au impresionat foarte tare. Să poţi să te ţii de un stil de viaţă sănătos pe o perioadă lungă de timp, să perseverezi şi să vrei să fii mai bun în ceea ce faci, să iţi faci timp pentru tine, familie şi să ai şi un serviciu în acelaşi timp nu sunt întotdeauna lucruri tocmai uşoare. Însă ea nu se dă bătută cu una cu două, aşa că draga mea Cristina imbratisarea mea virtuala din această luna ţi-o dedic ţie, pentru că de fiecare dată când intru la dietă mă gândesc că dacă tu poţi, clar trebuie să pot şi eu. 





Ingrediente

Pentru foi
- 6 linguri tărâţe de ovăz 
- 1 lingură cacao 
- 1 pachet praf de copt 
- 4-5 linguri îndulcitor pudră
- 2 linguri iaurt degresat 
- 2 ouă

Pentru cremă
- 500 g brânză cremoasă degresata (quarq) 
- 4 linguri îndulcitor pudră
- 1 plic gelatină pudră


Preparare

Preîncălziţi cuptorul la 190 grade C. Într-un vas  amestecaţi tărâţele de ovăz cu praful de copt, îndulcitorul şi cacaua. 


Adăugaţi iaurtul şi ouăle şi amestecaţi cât să fie omogen. Împărţiţi compoziţia în două părţi egale şi coaceţi două foi în tava pătrată de 20/20 cm sau rotundă de 20-24 cm, timp de 6-8 minute fiecare. 

Scoateţi foile şi lăsaţi-le să se răcească. 

Pentru cremă mixaţi brânza degresată cu îndulcitorul şi vanilia. Preparaţi gelatina cu două linguri de apă şi vărsaţi-o peste crema de brânză. Dacă crema vi se pare moale nu vă faceţi griji, se va întări la frigider.

Aşezaţi în tava în care aţi copt prima foaie, apoi vărsaţi crema si aşezaţi a doua foaie, presând uşor.

Daţi prăjitura la frigider minim 2-3 ore sau peste noapte înainte de a servi. 

Reţeta este conformă cu dieta Dukan, zile PP sau PL, începând cu etapa de croazieră, respectând norma zilnica de tărâţe de ovăz. 


Dacă vă plac reţetele mele şi doriţi să fiţi la curent cu postările de pe blog vă puteţi abona la newsletter (colţul dreapta sus) sau mă puteţi urmări pe Facebook


Bon appetit!

2 comentarii:

  1. chiar daca e dietetica nu as refuza o bucatica!

    RăspundețiȘtergere
  2. Bună, am ovăz măcinat (dat prin Blender). Oare merge? Aș încerca, fiindcă vreau o textură mai fină. Ai folosit? Mulțumesc

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Instagram